Historia

Linia Kolejowa 230A

Linia kolejowa o numerze 230A została zbudowana na początku lat 80. Długość linii dedykowanej pod budowę Elektrowni Jądrowej w Żarnowcu wynosiła 10,09 kilometra. (prosimy nie łączyć z linią 230 na trasie Wejherowo – Garczegorze – przypred)  Linia zaczynała się od stacji Rybno Kaszubskie, końcową stacją była Elektrownia Jądrowa Żarnowiec. Koniec linii był około 500 metrów dalej gdzie wydzielono strefę manewrową i przeładunkową.

Pierwszy pociąg do stacji Elektrownia Jądrowa Żarnowiec dojechał w 1985 roku. Na trasie odbywał się ruch towarowy. Transport pasażerski był obsługiwany przez Szybką Kolej Miejska w Trójmieście, która dowoziła pracowników na teren budowy. 

Oficjalne zamknięcie linii nastąpiło 30 maja 1992 dla ruchu pasażerskiego, natomiast 1 maja 2002 zamknięto ruch towarowy. W 2003 roku zdemontowano infrastrukturę stacji Elektrownia Jądrowa w Żarnowcu. Dwa lata później w 2005 roku linia została całkowicie rozebrana.

Źródło: Kylogram http://forum.modelarstwo.info

Kładka prowadząca do stacji EJ Żarnowiec. (fot. Piotr Stanisławski)

Budowa wiaduktu nad linią 230A (źródło: użytkownik lelo / Pomorskie Forum Eksploracyjne)

Tablica przystankowa ELEKTROWNIA JĄDROWA ŻARNOWIEC (źródło: www.atomowe.kei.pl)

Stacja kolejowa EJ Żarnowiec (źródło: (fot. Piotr Stanisławski) )

Zapraszamy do obejrzenia archiwalnego przejazdu linią kolejową 230 na odcinku Wejherowo – Lębork, przez stację Rybno Kaszubskie – miejsce, w którym znajdowała się bocznica do linii 230A prowadzącej do EJ Żarnowiec.